Jaostot toimivat kylillä tai keskustan alueilla.

Seurakuntajaostojen alueet: Alastaiple-Pusaa, Hankavesi-Inha, Itä-Peränne (Hautoniemi), Inhan tehtaat, Isomäki-Sipilä, Itä-Ähtäri, Kirkonkylä, Leppävuori, Myllymäki, Mäkikylä, Niemisvesi, Ostola, Pellonpää-Pöyhönen, Peränne-Vuorimäki, Rämälä, Tempakka-Savola, Törö, Vehu, Vääräkoski ja Ähtärinranta.

Jaostoihin kuuluu 2-10 seurakuntalaista. Kaikilla alueilla ei ole toimivaa jaostoa,  joten mukaan iloiseen toimivaan joukkoon voi tulla ilmoittautumalla diakoniatyöntekijälle. Kukin jaosto toimii omalla asuinalueellaan.

Jaostojen eräitä tehtäviä ovat:

- joulutervehdysten vienti 85 vuotta täyttäneille seurakuntalaisille

- osallistuminen myyjäisten sekä muiden tapahtumien järjestelyyn

Jotkut jaostot pitävät alueellaan diakoniapiiriä, laavuhartauksia, seurakuntailtoja tai muita tapahtumia, käyvät tervehtimässä kylälle muuttavia tai syntyneitä, yksinäisiä, laitoksissa asuvia jne. Jaostojen jäsenet keräävät myös alueellaan Yhteisvastuukeräystä mahdollisuuksien mukaan.

Jos koet kutsumusta lähimmäistyöhön omalla kylällä tai asuinalueellasi, ota yhteyttä diakoniatyöntekijään, niin pääset toimintaan mukaan!

Seurakuntajaostojen väkeä yhteisessä kokoontumisessa.
Seurakuntajaostojen yhteinen kokoontuminen.