Seurakuntakeskuksen tilavuokrat

Seurakunta ei luovuta tiloja ilman emäntää tai seurakunnan sopimuksen tehnyttä pitopalvelua omaehtoisiin tilaisuuksiin, jossa on keittiön käyttöä. Omatoiminen kahvinkeitto on mahdollista pikkukeittiössä.

Pitopalveluyritykset

Juhlien järjestämisessä on mahdollista käyttää pitopalveluyrityksiä ja yhtenä pitopalvelun tarjoajana on myös seurakunta.

Kirkkoneuvosto päätti periä maksun kaikilta ulkopuolisilta vuokraajilta, pois lukien seurakunnan ja ulkopuolisen tahon yhteiset tilaisuudet (esim. kasteet ähtärin seurakuntaan, häät ähtäriläisille), SPR veripalvelu (verenluovutus), veteraanijärjestöt ja evl. kirkon seurakunnalliset tilaisuudet (esim. kirkon herätysliikkeet, Kirkon ulkomaanapu). Musiikkiharjoitukset (esim. Merikanto-opistolle) vastavuoroisuus periaatteella. He tulevat esiintymään seurakunnan omissa tapahtumissa maksutta ja huolehtivat omalta osaltaan soittimien hoitokustannuksista tilavuokraa vastaan.

Tilavuokrat

Omavalvontasuunnitelma

Talous- ja hallintojohtaja (poissa 1.2.2024-30.6.2024 välisen ajan, puhelinnumero ei ole käytössä)
Hallinto- ja talouspalvelut Henkilöstöpalvelut Kiinteistöpalvelut
Keskuskuja 3
63700 Ähtäri

- seurakunnan talouden ja siihen liittyvän hallinnon johtaminen ja kehittäminen

- alaansa kuuluvien hallinnollisten päätösten valmistelu ja esittely kirkkoneuvoston käsittelyä varten

- talousarvion ja tilinpäätöksen valmistelusta vastaaminen, taloussuunnittelu

- henkilöstöhallinnon hoidosta vastaaminen ja palkka-asiamiehenä toimiminen

- työsuojelupäällikön tehtävät

- hautausmaa- ja kiinteistötoimen hallinnosta vastaaminen, sekä näiden työntekijöiden esimiehenä toimiminen

- seurakunnan edustaminen hallinnollista käsittelyä vaativissa asioissa

- seurakunnan kiinteistöjen isännöinti tehtävät

- seurakunnan omaisuudesta, investoinneista ja hankinnoista vastaaminen

- valmistelu-, esittely-, sihteeri- ja toimeenpanotehtävät hallintoelimissä

- viranhaltijapäätöksien tekeminen

- taloussuunnittelu ja talouden seuranta

- kirjanpidosta, laskutuksesta, palkoista ja hautainhoitorahastosta huolehtiminen

- vastata hallintotiedottamisesta yhdessä kirkkoherran kanssa

Toimistosihteeri vs. talous ja hallintojohtajana 1.2.-30.6.2024 välisen ajan
Keskuskuja 3
63700 Ähtäri

- Hauta-asiat (hauta- ja vainajarekisterin ylläpito)

- Ostoreskontran hoito ja tarvittaessa muita taloustoimiston töitä.

- Kirkollisten ilmoitusten kokoaminen ja vieminen lehtiin.

- Muut palvelutoimiston sihteerin ja arkistohoitajan tehtävät.

- Myyntilaskujen, hautaustoimen laskujen tekeminen ja matkalaskujen tarkastaminen.

- Kirpputori ja kolehti ym. rahojen vastaanottaminen, tarvittaessa laskeminen, pussitus ja vienti pankkiin.

- Hautainhoitotarjousten teko, viitesiirtojen haku, hoitoraporttien tekeminen, tarrojen tulostus ja hautausmaan tiedottaminen hoidoista.

- Loppuvuoden poistoajot ja vuodenvaihteen toimenpiteiden tekeminen Statuksessa.

- Toimistotarvikkeiden, kirjekuorien, postimerkkien ym. hankinta ja pienvaraston ylläpito.