Seuraavat vaalit vuonna 2026.

SEURAKUNTAVAALIT 2022 TULOS:

Onnea valituille ja kiitoksia kaikille ehdokkaille! Tarkemmat tiedot seurakuntavaalit.fi-sivustolla.

Tietoa ennakkoäänestyksestä ja kotiäänestyksestä

Ennakkoäänestyspaikat ja -ajat:

Ilmoitetaan myöhemmin

Kotiäänestys

Äänioikeutettu, joka kyky liikkua tai toimia on rajoittunut voi äänestää kotona, mistä hänen tai hänen valitsemansa henkilön on ilmoitettava oman seurakunnan vaalitoimikunnalle kirjallisesti tai puhelimitse kirkkoherranvirastoon. Kotiäänestyksen yhteydessä voi äänestää myös omaishoidon tuesta annetussa laissa (937/2005) tarkoitettu omaishoitaja. Kotiäänestykseen ilmoittautumislomakkeita on saatavana kirkkoherranvirastosta ja vaalien verkkosivuilta seurakuntavaalit.fi. Kirkkoherranviraston puhelinnumero on 050 5790020.

Ähtärin seurakunnan ennakkoäänestystä koskeva kuulutus on kokonaisuudessaan nähtävänä seurakunnan ilmoitustaululla palvelutoimistossa myöhemmin ilmoitettuna aikana, osoite Keskuskuja 3, 63700 Ähtäri.