Tervetuloa Ähtäriin!

Olet sydämellisesti tervetullut Ähtäriin ja Ähtärin seurakunnan jäseneksi! Muutitpa paikkakunnalle yksin, kaksin tai isommalla perheellä, seurakunta haluaa olla jakamassa uutta elämänvaihetta kanssasi, yhdessä.

Seurakunnan perustehtävä on kutsua ihmisiä armollisen Jumalan yhteyteen, tuoda elämään kestävä perusta ja rohkaista välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Seurakuntamme työtä ohjaa pyhä Jumalan sana, Raamattu. Se on uskon, elämän ja opin korkein ohje. Raamatun keskeisin sisältö on sanoissa: "Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen ansion tähden." Seurakunnan jäsenenä saat tukea työntekijöiltä, luottamushenkilöiltä ja toisilta seurakuntalaisilta elämän ja uskon kysymyksiin.

Näillä nettisivuilla on paljon tietoa seurakuntaelämästä Ähtärissä. Tilaisuutemme ja toimintamme on pääsääntöisesti suunnattu kaiken ikäsille. Seuraa seurakuntamme facebook-sivuja. Kirkolliset ilmoitukset ovat joka viikko paikallislehti Uutisnuotassa. Jos et pääse sunnuntaina kirkkoon, niin voit kuunnella jumalanpalveluksen Nettikirkko Ähtäristä-linkin kautta tai seurata live-lähetystä seurakunnan facebook-sivun kautta. Toivottavasti myös näemme pian ja voimme tutustua! Seurakunnan vapaaehtoiseksi voit rekisteröityä osoitteessa: www.vapaaehtoispankki.fi/ahtarinseurakunta/rekisteri.

Sivujemme kautta pääset myös koko kirkon sivuille.

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,

Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen,

Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan,

Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, aamen.

Paula Soininen, kirkkoherra

Kirkko on mukana ihmisten arjessa ja juhlassa. Lue lisää perhejuhlien ja pyhienLinkki avautuu uudessa välilehdessä merkityksestä.

Mitä on luterilaisuus?

Luterilaisuus sai syntynsä pappi ja raamatuntutkijan ja -professorin Martti Lutherin alkuunpanemasta uskonpuhdistuksesta Roomalais-katolisessa kirkossa Saksassa 1520-luvulla. Suomen evankelis-luterilainen kirkko on sitoutunut Raamatun ilmoitukseen kristillisestä uskosta, vanhan kirkon uskontunnustuksiin sekä TunnustuskirjoihinLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Luther ei halunnut itse perustaa uutta kirkkoa, vaan uudistaa ja palauttaa katolinen kirkko vanhan kirkon juurille Jumalan sanan perustalle. Tästä pääset lukemaan lisää luterilaisuudestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ähtärin kirkkoherra Kalle Peltokangas papin juhlapuvussa, kaftaanissa seurakuntakeskuksessa.
Kirkkoherra Kalle Peltokangas