Yhteisvastuu

Yhteisvastuu on evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys ja lähimmäisenrakkauden kansanliike, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja maailman humanitäärisillä katastrofialueilla.

Keräyksen toteuttavat kaikki Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat. Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti.

Lue lisää keräyksestä osoitteessa yhteisvastuu.fi

Yhteisvastuukeräykseen voit lahjoittaa :

• Verkkopankin kautta: Yhteisvastuukeräys Ähtärin seurakunta

• Mobiililahjoituksella: Ähtärin seurakunta MobilePay 51089
  • Katso muut lahjoitustavat: yhteisvastuu.fi/lahjoita

40% Yhteisvastuukeräyksen tuotosta jää suomeen. Puolet kotimaahan jäävästä osuudesta käytetään kotiseurakunnan kautta paikallisiin vanhemmuutta tukeviin toimintoihin.

60% Yhteisvastuukeräyksen tuotosta ohjataan kehitysmaihin.  Tänä vuonna tuki keskittyy vanhemmuutta tukeviin teimiin, esimerkiksi naisten ja äitien koulutukseen ja toimeentulomahdollisuuksien kasvattamiseen. Avun perille vie Kirkon Ulkomaanapu.

Jos haluat kerääjäksi tai lisätietoa keräyksestä ota rohkeasti yhteyttä Soile Autio p. 040 7236496 tai Riikka Aittolampi 050 579 0013.

Yhteisvastuu Lähimmäisenrakkauden kansanliike