Kodin siunaaminen

Kodin siunaaminen on kristillinen tapa pyytää Jumalan siunausta uudelle asunnolle tai olosuhteiden muuttuessa koska tahansa omalle perheelle. Seurakunnan työntekijä tulee pyydettäessä mielellään siunaamaan kotinne. Seurakuntalaiset voivat pyytää kodin siunausta kastetilaisuuden yhteydessä.

Musiikkia ja virsiä

Kodin siunaamisen rukoushetkessä virret ovat musiikkivalinnoista ensisijaisia, mutta myös muu tilaisuuden luonteeseen sopiva musiikki käy. Kiitosvirren tulee olla virsi. Virsistä perhe-, kiitos- ja siunausaiheiset virret ovat hyviä, lasten- ja nuortenvirretkin sopivat hyvin jos tilaisuudessa on mukana lapsia ja nuoria. Myös kirkkovuoden tai juhlapyhien mukaiset virret ovat sopivia. Kodin siunaamiseen liittyviä lauluja löytyy myös virsikirjan jumalanpalvelusliitteestä (numerot 830 - 832).