kädet raamatulla

Lähetystyö

Tulossa:

"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."  Mutta kuinka he voivat huutaa  avukseen sitä, johon eivät usko?  Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet?  Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?  (Paavali Roomalaiskirjeessä 10:13-14)

Elämä on lahja, jota jaamme toistemme kanssa.  Jaamme eteenpäin toisillemme sitä, minkä olemme itse saaneet.  Lähetystyö kuuluu näin jokaisen kristityn elämään.  Se on Kristuksen tuntemisen edistämistä ja hänen toimintansa jatkamista.

Seurakunnan nimikkolähetit

Pauli Vanhanen (SLEY)

Pauli työskentelee eteläsudanilaisten pakolaisten keskuudessa Ugandassa. Pauli toimii lähetystyöntekijänä Etelä-Sudanin/Sudanin luterilaisen kirkon työyhteydessä. Hänen tehtävänään on SLEY:n antaman avun seuranta ja työn koordinointi.

Henkilö Etu-Aasiassa (SEKL)

Ystäväkirjeitä saatavana palvelutoimistosta.

Nimikkokohde Kambodza (SLS)

Lähetysseura panostaa Kambodžassa erityisesti lasten ja nuorten sekä etnisten vähemmistöjen oikeuksien parantamiseen, ilmastonmuutokseen sopeutumiseen ja ruokaturvan vahvistamiseen.

Lisätietoja kohteesta löydät tästä.

Nimikkolähettien kirjeitä:

Pauli Vanhasen uutiskirjeitä:

Iloisia koululaisia

Nuorisotyönohjaaja

Tehtävän pääasiallinen sisältö:

- Vastata seurakunnan varhaisnuorisotyöstä (7-14v lapset ja nuoret)

- Vastata perhetyöstä

- Vastata kouluyhteistyötä yhdessä toisen nuorisotyöntekijän kanssa

- Toimia yhteyshenkilönä partiolippukunta Ähtärin Eräveikot ry:lle ja osallistua lippukunnan leiri yms. tapahtumien suunnitteluun ja toteutukseen

- Yhteisvastuukeräyksen organisointi ja toteutus osana tiimiä

Kappalainen, vt. Kirkkoherra 1.9.2023-30.4.2024

Toimii vs. kirkkoherrana kirkkoherran lomien ajan